به گزارش راهبرد معاصر یوسف نوری در آئین تجلیل از معلمان سرآمد کشوری که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزارشد، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمی را مقوله ای خدایی برشمرد توضیحاتی درباره رتبه بندی معلمان ارائه کرد. وی اظهار کرد: در اهمیت نقش معلم می توان به سرگذشت عمربن عبدالعزیز اشاره کرد که برخلاف سایر امویان، متاثر از معلم خود در راستای حقانیت امیرالمومنین علی علیه السلام و اهل بیت پیامبر (ص) گام برداشت.
وی با اشاره به سهل انگاری هایی که در دولت قبل در آموزش و پرورش صورت گرفته بود، تصریح کرد: معلمان از سرآمدهای جامعه هستند و باید در مورد مسایل علم و آگاهی داشته باشند.
نوری افزود: آئین نامه نظام رتبه بندی اولین آئین نامه ای در آموزش و پرورش بود که ما آن را به اشتراک گذاشتیم و نظر معلمان را در نگارش آن اعمال کردیم.
وی از افزایش تعهدات خیرین خبر داد و افزود: در سفر های استانی رئیس جمهور بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به امر مدرسه سازی اختصاص داده شده است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام تلاش را به کارخواهیم گرفت آنچه را که در سند تحول آمده است محقق خواهیم کرد، لذا پیگیر توسعه هنرستان های فنی حرفه ای هستیم.
عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: در دوران کرونا اغلب مدارس کشورها را یک روز هم تعطیل نکردند و زمانی که خواستیم مدارس را بازگشایی کنیم مورد بی مهری قرار گرفتیم.
وی افزود: معلمان سرآمدهای جامعه هستند، بنابراین در ارائه کلام و برشمردن نیازها باید حساب شده عمل کنند.
نوری تصریح کرد: رتبه بندی در دو نوبت متوقف شد، یکی در زمانی که رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل نامهای به رئیس جمهور نوشت مبنی بر این که اعتبار رتبه بندی را پرداخت کردهایم و یک بار دیگر زمانی که معلمان تجمع کردند.
وی گفت: این دولت توجه خاصی به آموزش و پرورش دارد و سهم ما از بودجه عمومی از ۹ درصد به بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش خواهیم وضعیت آموزش و پرورش سر وسامان یابد و کاستی هایی که در سال های اخیر اتفاق افتاده است، جبران شود و شرایط بهتر از قبل شود.
گفتنی است ؛ در پایان از معلمان برگزیده کشوری با حضور وزیر آموزش و پرورش تجلیل شد./ایسنا
عجیب است که همکاران فرهنگی ,شما و برخی همکاران خود را در تجمعات خود ندیدند شما میدانید که حق طلبی انتقاد و اعتراض دربارهی حق و حقوق بر باد رفتهی بیش از ده سال را نوع نگرش جنابعالی و همکاران بزدل ترسو و آنها که معتاد به سکوت و تسلیم بوده و هستند باعث گشتهاند ضمنا دروس فوق یعنی حق طلبی و جسارت اعتراض به وضع کثیف و نابرابر را ما فرهنگیان باید به نسلهای بعدی انتقال دهیم تا بتوانند در نظامی شایسته و البته پاسخگو زندگی کنند و از پرورش دانشآموزانی بزدل و ترسو بپرهیزیم که این سمی مهلک و خطرناک و بسیار پست و زشت برای آیندهی کشور و برای کودکان و نوجوانان و جوانان کشور است لذا این درس را از من فرهنگی در ذهن خویش ثبت بفرمایید و بدانید که ظلم پذیری و خواهان و خواستار زیر بار ستم بودن در هیچ مرامی حتی در دین از جمله دین مبین اسلام با انسانیت و پیشرفت سازگار نبوده و منطقی و عقلانی نیز نیست..